5 punten waarom ook jij een blog aan je webshop of website moet koppelen.

Als je meer bezoekers wilt krijgen op je website, om daar uiteindelijk meer verkopen uit te halen, dan is een goede contentstrategie onmisbaar. En een onderdeel van een goede strategie zou kunnen zijn, het toevoegen van een blog aan je webshop of website. Mocht je nou nog niet overtuigd zijn of een blog toevoegen wel een goede zet is voor jou en of het wel past bij jouw business, dan raad ik je aan om de volgende 5 punten zeker mee te nemen in jouw besluit.

1# Laat zien wie de expert is.

De eerste reden waarom je een blog zou moeten starten, is dat je via een blog kan laten zien dat jij een echte expert bent op een bepaald gebied. Want als jij kunt laten zien dat je echt alles weet van de producten die jij verkoopt en daarbij goede adviezen kunt geven, dan zullen mensen deze adviezen ook sneller aannemen van jou (ze zien jou immers als de expert).

Als mensen jou eenmaal zien als de expert, dan zullen ze ook sneller bij jou de aankoop gaan doen.

2# Meer bezoekers uit Google.

Zoals je weet is Google gek op tekst. Want dankzij tekst kan Google bepalen of een webpagina antwoord kan geven op een zoekopdracht die iemand invoert op de website van Google.

Wanneer je dus een blog koppelt aan jouw webshop, dan vul je natuurlijk jouw blog met – als het goed is – heel veel tekst. Als je vervolgens goede SEO-geoptimaliseerde teksten hebt, met zeer relevante keywords erin (Denk hierbij ook bijvoorbeeld aan het maken van reviews en handleidingen), dan is de kans groot dat wanneer iemand een bepaalde zoekopdracht opgeeft in Google, op jouw website terecht komt.

3# Creëer een gun factor.

Wanneer je jouw kennis deelt via een blog, dan bouw je al snel een band op met jouw bezoekers. Op die manier krijgen mensen een klein beetje een idee wie je bent en zullen ze je vanwege deze (vertrouwens)band, jou ook sneller iets gunnen.

4# Wordt sneller “Likeable”.

Een blogbericht zal sneller likes en shares ontvangen dan een product in een webshop, simpelweg omdat je via je blogbericht een echte meerwaarde kunt creëren. Zo zou je in een blogpost bijvoorbeeld een zeer uitgebreide review kunnen schrijven over een bepaald product wat je verkoopt, of je maakt een zeer uitgebreide handleiding over één van je producten (een beetje zoals Tweakers het doet).

Dit is namelijk content wat zeer goed gewaardeerd wordt en daardoor op veel likes kan rekenen.

5# Klanten voor het leven.

Als je blogt kun je op klanten rekenen, die klant van je zullen zijn voor het leven. En dat komt door alle eerder genoemde punten die hierboven staan, want ze zien jou als de expert, ze voelen zich met jou verbonden en vanwege de extra waarde die jij hen biedt met jouw blog, zullen ze jou de sale gunnen. En dat keer op keer.

Nog geen blog? Start dan vandaag nog!

Je leest dus dat het hebben van een blog een zeer positieve werking kan hebben op je huidige business. Het opzetten van een blog is vandaag de dag ook niet zo heel erg ingewikkeld meer. Een applicatie zoals WordPress is zo opgezet en het systeem zelf is zeker niet al te moeilijk om onder de knie te krijgen.

Maar vind je het lastig om te schrijven en kom je meestal niet verder dan 4 regels tekst? En zie je er tegen op om geregeld een waardevol artikel te schrijven? Dan zou je er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om jouw teksten te laten schrijven door een tekstschrijver. De freelance tekstschrijvers van Tekstopdracht.nl kunnen je hierbij zeker helpen. Dus wil je weten of één van onze tekstschrijvers geschikt is om te schrijven voor je? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met hen, zodat je kan kijken wat er allemaal mogelijk is.

oktober 6, 2016

Geschreven door: Remon

Remon is content manager en managing director bij Tekstopdracht.nl. Tekstopdracht.nl is het nummer 1 platform van Nederland, waar tekstschrijvers en opdrachtgevers samen komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Facebook reacties