Schrijf verkoopteksten als een eindbaas.

Iedere ondernemer wil graag zijn product of dienst aan de man brengen. Maar geloof me, niemand zit op jouw product of dienst te wachten. Nee, wat mensen willen is simpelweg een oplossing voor een probleem wat ze hebben. Het is dus jouw taak als ondernemer om aan deze mensen te laten zien dat jij voor hun de perfecte oplossing hebt.

Dat betekent dus dat je alles uit de kast moet halen om te laten zien waarom jouw product of dienst de oplossing is voor hun probleem. Daarbij zul je zeer duidelijk antwoord op de vragen “Wat heb jij mij te bieden?” en “Waarom zou ik dit van jou moeten kopen?” moeten geven. Je zult dus een verkooptekst moeten schrijven als een eindbaas. In dit artikel geef ik je 5 punten aan die je terug moet laten komen in jouw verkooptekst. Want als je deze 5 punten goed uitwerkt, dan schrijf je in no-time een verkoop tekst als een echte eindbaas.

Spreek de taal van je bezoeker.

Jij snapt jouw bezoeker, jullie zitten op dezelfde golflengte. Dat laat je zien door de manier waarop je tegen hem praat. Het is dus super belangrijk dat je weet wie jouw bezoekers zijn en voor wie jouw product dus bestemt is. Je kunt jezelf wel voorstellen dat je een jongen van 16 die een nieuw skateboard wilt kopen anders aanspreekt dan een man van 40 die een zakelijke leaseauto nodig heeft. Het is dus super belangrijk dat je de taal spreekt die jouw bezoeker ook spreekt.

Raak hun gevoelige snaar.

Pijn vindt niemand leuk en we willen er allemaal graag vanaf. Maar als je echt wilt verkopen, dan zul je toch even die gevoelige snaar moeten raken bij je bezoeker. Gewoon heel even de vinger op de zere plek leggen en laten zien dat je exact weet wat er aan de hand is en dat je hem begrijpt. Als je dit doet zal een bezoeker meer gefocust zijn op wat jij te bieden hebt, want jij snapt hem immers als geen ander.

Bied de perfecte oplossing.

Na de pijn is het tijd voor een pleister voor de wond. Het is dus tijd voor jouw product – ook wel de oplossing voor het probleem. Je gaat nu dus haarfijn uitleggen wat jij te bieden hebt en hoe jij een einde gaat maken aan de pijn die jouw bezoeker ervaart. En bij deze uitleg moet een bezoeker echt een “Wow-effect” krijgen.

Voordelen, voordelen en nog eens voordelen

Overspoel je bezoeker met alle voordelen die hem te wachten staan wanneer hij besluit om gebruik te maken van jouw product of dienst. Een voordeel als een financiële besparing, zoals meer geld overhouden voor een vakantie, doet het altijd erg goed. Maar ook een voordeel die een emotie oproept doet het erg goed, zoals bijvoorbeeld tijd besparen, zodat je meer tijd hebt om bijvoorbeeld leuke dingen te doen met de kinderen.

Neem alle excuses weg

Mensen zijn bang om te verliezen. Dus zelfs na een geweldige verkooptekst zullen mensen komen met de zogenaamde “ja maar…”. Wat je dus moet gaan doen aan het einde van jouw tekst is het wegnemen van alle “ja maar”-vragen die een bezoeker zou kunnen hebben. Want als je al een antwoord hebt op deze vragen, nog voordat je bezoeker eigenlijk de tijd gehad heeft om er zelf over na te denken, dan is de kans vele malen groter dat deze jouw product of dienst afneemt.

Zelf schrijven lastig? Neem een copywriter.

Met deze 5 punten heb je de basis van een verkooptekst. Maar helaas blijft het voor de meeste mensen toch lastig om een goede en pakkende tekst te schrijven. En geloof me, aan een middelmatige tekst heb je niks. Dit zal een strop zijn voor je conversie, ook al is je product of dienst geweldig.

Als je het moeilijk vindt om zelf je verkooptekst te schrijven – copywriting is immers een vak apart – dan is het beter om hiervoor een goede copywriter in te schakelen. Deze kan voor jou de perfecte tekst opstellen, waardoor het aantal verkopen vele malen hoger zal zijn dan wanneer je zelf zou schrijven. Hier op Tekstopdracht.nl vind je veel verschillende freelance copywriters die je graag helpen aan een goede en pakkende tekst.

 

november 20, 2016

Geschreven door: Remon

Remon is content manager en managing director bij Tekstopdracht.nl. Tekstopdracht.nl is het nummer 1 platform van Nederland, waar tekstschrijvers en opdrachtgevers samen komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Facebook reacties