5 redenen waarom je absoluut niks met SEO zou moeten doen.

seo teksten laten schrijven

SEO kan veel goeds doen voor je website en je business. Dit is dan ook de reden dat het onderwerp ‘SEO’ bij heel veel internetondernemers erg populair is. Sterker nog, er zijn hele studies over en complete bedrijven spelen handig in op deze markt door een zogenaamde ‘SEO-service’aan te bieden.

Iedere ondernemer die online zijn geld verdient zou zich dus in meerdere of mindere mate moeten verdiepen hierin zou je zeggen. En dat klopt ook zeer zeker, tenzij… je jezelf herkent in één of meerdere van de onderstaande punten. Dan is SEO niet iets wat jij zou moeten willen doen.

1# Je wilt niet dat je dataverkeer over de limiet heen gaat

Je hebt een hosting met slechts zeer beperkt dataverkeer. Dat betekent dat wanneer je over jouw limiet heen gaat, je of bij moet betalen, of je website gaat offline. Een enorme groei aan bezoekers kan jouw website dus niet aan.

Als je niet wilt investeren in andere webhosting, of er tegenop ziet om bij te betalen voor je dataverkeer, dan zou je in jouw geval zou SEO beter links kunnen laten liggen. Laat alles vooral zoals het is, want die paar toevallige passanten op je website zijn blijkbaar voldoende voor jou en jouw business.

2# Je wil je teveel aan vrije tijd niet opgeven voor extra klanten

Jouw vrije tijd is heilig. 10 uur werken per week vind je meer dan voldoende en daarmee kom je financieel prima – al kun je geen buffer opbouwen – rond.

Als je door middel van SEO meer klanten zou binnenhalen, dan gaat dat 100% zeker ten koste van jouw vrije tijd. Misschien zou je dan wel het dubbele aantal uren moeten gaan draaien per week, om al die nieuwe klanten te bedienen.

Wil je geen extra klanten, waardoor je mogelijk minder vrije tijd hebt? Ga je dan vooral niet bezighouden met SEO.

3# Nieuwe content toevoegen is niet jouw ding

Contentmarketing, het buzzwoord van 2016 en 2017 is aan jou niet besteed. Bij het woord ‘content’ gaan jouw nekharen al overeind staan.

Jouw website is prima zoals hij is en nieuwe artikelen plaatsen, of bloggen kan jouw business toch niets extra’s brengen. Je hebt gewoon 5 simpele statische pagina’s en dat is meer dan genoeg voor jouw bezoekers.

Scoren op verschillende belangrijke keywords is ook niet nodig, want jouw website kent iedereen toch al, dus bezoekers weten je ook zo wel te vinden.

4# Je slaapt slecht omdat je bang bent je ranking te verliezen

Wanneer jouw SEO-teksten eenmaal goed scoren in de zoekresultaten, dan wil je die rankings natuurlijk wel behouden. Daarom bekijk je iedere ochtend als je wakker wordt meteen de stand van zaken. Je hart klopt in je keel wanneer je kijkt op welke positie je staat op de voor jou belangrijke zoektermen.

Wanneer je te horen krijgt dat er weer een nieuwe update van Google aan zit te komen, doe je ‘s nachts geen oog meer dicht. Zal jouw website stijgen of dalen?

Wanneer je last hebt van slapeloze nachten, omdat je bang bent om uit de top 10 van Google te verdwijnen, dan is SEO niet iets wat je zou moeten doen. Je gezondheid gaat immers boven alles en stalen zenuwen heb je wel nodig hiervoor.

5# Je zit niet te wachten op e-mailtjes van SEO-ers die je complimenteren met je website en graag een link, of artikelruil willen doen met jou

Als je aan SEO doet en je website scoort goed in de zoekresultaten van Google, dan kun je verwachten dat je e-mails ontvangt van SEO-bedrijven – maar ook websitebeheerders – die je een voorstel willen doen tot artikel of linkruil.

“Geachte heer/mevrouw, graag complimenteer ik u met uw prachtige website. Graag zou ik u een voorstel willen doen.”

Dit is meestal hoe zo’n e-mail begint. Hoe beter je scoort in de zoekresultaten, hoe meer je van dit soort e-mails zult ontvangen. Wanneer je niet op dit soort e-mails zit te wachten en er letterlijk gestoord van wordt, dan kun je er maar beter voor zorgen dat je absoluut niet hoog scoort in Google.

Herken jij jezelf niet in deze 5 punten? Mooi, doe dan je best om te scoren

Wanneer je jezelf niet herkent in deze 5 punten die ik hierboven heb toegelicht, dan kun je vooral je gang gaan om op SEO-gebied alles zo goed mogelijk te regelen. Schrijf sterke SEO-teksten, zorg voor een goede on-page optimalisatie en denk vooral aan je bezoeker. Want uiteindelijk zijn het jouw bezoekers die centraal staan.

 

juni 14, 2017

Geschreven door: Remon

Remon is content manager en managing director bij Tekstopdracht.nl. Tekstopdracht.nl is het nummer 1 platform van Nederland, waar tekstschrijvers en opdrachtgevers samen komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Facebook reacties