Ontdek nu het geheim van de perfecte titel die jouw bezoekers niet kunnen negeren.

Je artikel kan nog zo geweldig zijn, maar zonder knallende en pakkende titel zal niemand het lezen. Ga voor jezelf maar eens na wat je doet wanneer je een krant of magazine leest. Het eerste wat je doet is alle koppen en titels lezen. En wanneer deze je niet direct pakken, dan neem je al niet eens de moeite om ook maar het eerste woord van het artikel te lezen.

Het schrijven van pakkende titels is dan ook een hele opgave en zeker niet eenvoudig –copywriting is daarom ook een vak apart. En daarom wil ik je met dit artikel 5 headline formules geven, die eigenlijk altijd goed aanslaan bij mensen, zodat meer mensen je artikel zullen lezen.

Voorbeelden van super converterende headlines

1# Wil jij ook…?
Deze werkt over het algemeen erg goed. Want met deze headline kun je exact de vraag stellen die jouw bezoekers al in zijn hoofd heeft en tevens laat je met deze vraag ook direct aan je bezoeker zien dat er al mensen zijn die datgene, waar zijn vraag over gaat, al hebben.

2# Hier heb je dé methode om…
Hiermee geef je direct aan dat er geen betere oplossing is voor het probleem van jouw bezoeker, dan wat jij aanbiedt.

3# Ontdek nu het geheim waarmee jij…
Wanneer je op deze manier begint, dan geef je dus aan dat jij “exclusieve” informatie prijsgeeft, waar nog niemand anders over beschikt. En wie wil er nou niet alle geheimen weten, toch?

4# Hoe moet je…
Dit is natuurlijk een veelgestelde vraag. Ook geef je hiermee exact aan waar de “pijn” zit van jouw bezoeker en dat jij de oplossing hebt.

5# Word een betere vader (moeder, echtgenoot, minnaar) door…
Een headline zoals deze speelt recht op onze emoties, want iedereen wilt toch het allerbeste zijn voor bijvoorbeeld zijn kinderen of geliefde? Daarom zul je je al sneller aangesproken voelen door deze tekst.

 

oktober 27, 2016

Geschreven door: Remon

Remon is content manager en managing director bij Tekstopdracht.nl. Tekstopdracht.nl is het nummer 1 platform van Nederland, waar tekstschrijvers en opdrachtgevers samen komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Facebook reacties