5 redenen waarom je absoluut geen tekstschrijver nodig hebt.

Tekstschrijvers, je hebt ze in vele soorten en maten en ieder met zijn of haar eigen specialisme. Maar ja, heb je nou eigenlijk wel echt een tekstschrijver nodig? Mocht deze vraag nou door je hoofd spoken, lees dan dit artikel eens. In dit artikel geef ik je namelijk 5 redenen waarom je absoluut geen tekstschrijver nodig hebt.

Dus ik zou zeggen, lees het aandachtig door en bepaal daarna voor jezelf of je wel, of juist geen tekstschrijver nodig hebt.

1# Schrijven kan iedereen.

We trappen af met de reden “schrijven kan iedereen”. We leren in groep 3 van de basisschool al schrijven, dus wanneer iemand de middelbare school heeft afgerond, dan mag je toch wel verwachten dat deze persoon de Nederlandse taal heer en meester is toch?

Dus in plaats van een tekstschrijver in te huren, vraag je gewoon even of je neefje wat artikelen over een hypothecaire lening kan schrijven voor je nieuwe website.

2# Jouw product verkoopt zichzelf.

Jouw product is al zo geweldig, daar gaat een geweldige omschrijving vol met verleidende woorden en een opsomming met voordelen, echt niets meer aan bijdragen. Het is zo klaar als een klontje, jouw product verkoopt zichzelf. Een afbeelding met daaronder een grote glimmende – en niet te missen – bestelknop is alles wat jij nodig hebt.

De bezoekers die op jouw website komen hebben absoluut geen twijfel meer en weten direct dat dit is wat ze nodig hebben. Dus laat die tekstschrijver zijn inkt maar besparen, want jij hebt hem niet nodig.

3# Op een tekstschrijver kun je besparen.

Een tekstschrijver kost je al snel zo’n 4 tot 8 cent gemiddeld per woord. Daar kun je eenvoudig op besparen, door je kleine neefje weer op te bellen. Die schrijft immers teksten voor je voor slechts 1 cent per woord en een zak met kauwgomballen. Dus die centen houd je lekker in je zak.

En ach, dat de tekst van je neefje misschien iets meer; spelfoutjes bevat, zinnen bevat die niet zo lekker lopen en zorgt voor een dramatische conversie, dat neem je maar voor lief. Hij was immers 75% goedkoper.

4# Jij kunt het als beste vertellen.

Als er iemand is die alles weet van jouw product of dienst, dan ben jij het zelf wel natuurlijk. Dus waarom zou je iemand in moeten schakelen, die jouw verhaal naadloos kan vertalen, zodat het perfect is voor jouw doelgroep?

Jouw doelgroep snapt jou, dus waarom zou jij hen dan nog moeten snappen toch? Dus schrijf dat verhaal op, ik weet zeker dat je bezoekers zullen smullen van je verhaal.

5# Je gebruikt gewoon de standaard productomschrijvingen, net zoals iedereen.

Waarom zou je unieke en verleidende productomschrijvingen laten schrijven voor je webshop, door een tekstschrijver, terwijl je heel eenvoudig de – door iedereen gebruikte- standaard productomschrijvingen kunt gebruiken? Het scheelt je natuurlijk een hoop tijd en geld wanneer je gewoon gebruik maakt van de standaard omschrijvingen van producten.

Dat je door deze omschrijvingen helaas nooit hoger zal komen dan pagina 1001 in Google en dat je niets unieks te bieden hebt ten opzichte van je concurrenten, dat nemen we maar voor lief.

Kwaliteit boven kwantiteit.

Een goede tekstschrijver is misschien een kostbare investering voor je. Maar je zal zien dat je dankzij goede en sterke teksten uiteindelijk meer resultaat gaat behalen.

Zie het zo: “Schrijven is net als het eten van een broodje frikandel met mayonaise. Iedereen kan het, maar bij 90% van de mensen ziet het er niet uit”.

september 26, 2016

Geschreven door: Remon

Remon is content manager en managing director bij Tekstopdracht.nl. Tekstopdracht.nl is het nummer 1 platform van Nederland, waar tekstschrijvers en opdrachtgevers samen komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Facebook reacties