3 voordelen van contentmarketing

Contentmarketing wordt steeds meer gebruikt om grote en kleine bedrijven stevig op de kaart te zetten. Maar helaas hebben nog steeds veel mensen het idee dat contentmarketing niet meer is dan “wat tekstjes” op je website plaatsen, maar geloof me, het is veel meer dan dat. Contentmarketing kan enorm breed ingezet worden en het heeft enorm veel voordelen. In dit artikel ga ik 3 van deze voordelen uitlichten.

1# Deel kennis en bouw vertrouwen op

Wanneer je op regelmatige basis content creëert, waarin je laat zien dat jij echt een expert binnen jouw vakgebied bent en weet waar je het over hebt, dan zullen mensen meer vertrouwen krijgen in jou en jouw bedrijf. Als dat vertrouwen er eenmaal is, dan zullen deze mensen eerder contact opnemen met jou dan met je concurrent.

2# Lager marketingbudget en hogere conversie

Bedrijven die een goede contentmarketingstrategie hebben, zullen een lager marketingbudget nodig hebben voor een hogere conversie. Zo kunnen zij dankzij contentmarketing – zie punt 3 – tot wel 55% meer gratis bezoekers binnenhalen via de artikelen die zij op hun blogs plaatsen.

Daarnaast kunnen ze gebruik maken van zogenaamde “native advertising” – denk hierbij aan de “in feed ads” binnen Facebook en Twitter, maar ook aan advertorials op blogs – wat zorgt voor: “lagere advertentiekosten, meer aandacht dan display advertising, meer likes en shares, hogere aankoopintentie van 18% ten opzichte van display advertising”. Dit zijn slechts enkele voordelen en cijfers, voor het complete overzicht kun je terecht bij: Sharethrough.com.

3# Trek meer bezoekers naar je toe

Je hebt het al een klein beetje gezien in punt 2, want bedrijven met een blog waarop zij kennis delen, kunnen tot wel 55% meer bezoekers verwachten uit de zoekmachines, dan concurrenten zonder blog. Vaak maken zij gebruik van een SEO-tekstschrijver.

Wanneer je je als bedrijf dan ook nog eens bezig houdt met social media zoals Facebook en Twitter, dan kun je ook vanuit daar nog eens een extra aantal bezoekers verwachten.

Wat wordt jouw strategie?

Zoals je ziet kan contentmarketing enorm veel waarde bieden voor jou en je bedrijf. Het is daarom verstandig om eens na te denken wat voor jou en je bedrijf de beste strategie is om contentmarketing in te zetten. Mogelijk is het opzetten van een blog met waardevolle artikelen wel het meest voor de hand liggend. Is schrijven niet je sterkste kant? Geen probleem. Onze freelance tekstschrijvers kunnen je prima helpen om jouw kennis en verhaal om te zetten in geweldige teksten.

juli 25, 2016

Geschreven door: Remon

Remon is content manager en managing director bij Tekstopdracht.nl. Tekstopdracht.nl is het nummer 1 platform van Nederland, waar tekstschrijvers en opdrachtgevers samen komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Facebook reacties